Onze visie

Een goede relatie tussen mens en hond begint met wederzijds respect, kennis en begrip. Bij Dogs2School staat naast het positief trainen het welzijn van de hond centraal. Dit houdt in dat er bij ons op een hondsvriendelijke manier, zonder druk of dwang getraind wordt. De methode waarmee wij werken voldoet aan een aantal voorwaarden:

• Fouten worden voorkomen en ongewenst gedrag zoveel mogelijk omgebogen of genegeerd.
  • Gewenst gedrag wordt beloond.
  • De oefeningen moeten voor de meeste eigenaren makkelijk uitvoerbaar zijn.
  • De oefeningen moeten voor de meeste honden makkelijk uitvoerbaar zijn.
  • De oefeningen mogen geen angst en/of agressie opwekken.
  • De oefeningen worden stapsgewijs opgebouwd.
  • De oefeningen worden aan de eigenaar en de hond aangepast.

Verder wordt er veel aandacht besteed aan het leren begrijpen en “lezen” van je hond. Hierbij wordt er gelet op de lichaamstaal van je hond, maar ook op die van jezelf. Het allerbelangrijkste doel van Dogs2School is het ontwikkelen van een goede mens – hond relatie, zodat jullie beide plezier aan elkaar zult beleven.

Daarbij staat persoonlijke aandacht en begeleiding bij ons hoog in het vaandel. Dit betekent dat er maximaal 5 cursisten in een groep zitten. Doordat de groepen klein zijn kunnen we persoonlijke aandacht en begeleiding bieden waar dat nodig is.

Dogs2School heeft haar trainingslocatie in Nijmegen.